Mastene som bærer kjøreledningene fra Notodden til Tinnoset kom opp i høyt tempo på våren 1911. Slik elektrifisering på en normalsporet jernbane var aldri gjort før i Nord-Europa. Det skjer på banen mellom Notodden og Rjukan. 110 år seinere er arbeidet i gang med å gi mastene en helt påkrevet renovering. Sandblåsing først, etterfulgt av […]
2021: Nødvendig betongarbeid utsatte oppstarten for overflatebehandlingen. Overflatebehandlingen ble utsatt på grunn av uforutsett mye ekstra arbeide med skader i betongen. Nå er entreprenør Consolvo imidlertid godt i gang med sandblåsing og påføring av 150my ZINGA. Været er bra og arbeidet fosser fremover! ZINGA-systemet krever ikke toppstrøk og påføres raskt med 2 strøk, med maks […]
2,8 km rekkverk på Svinesundsbrua mellom Norge og Sverige repareres med ZINGA Bruas lengde er 704 meter. Det er 4 sider med rekkverk med 3 galvaniserte rørlengder i høyden som sammen utgjør rekkverkets konstruksjon. Totalt er det 8400 lengdemeter galvaniserte rør som repareres. Arbeidet vil å stå ferdig i 2022.
Viken fylkeskommune sikrer stålbruer med ZINGA. Bjørnetangen bru i Modum kommune er først ute. Den er nå god som ny.
4 kanoner på Oscarsborg i Oslofjorden er så lang renset og behandlet med ZINGA Katodisk korrosjonsbeskyttelse. De historiske og kulturelt sett viktige strukturene er nå vel tatt vare på. Arbeidet er instruert av Derksen Trading AS som også leverer IBIX sandblåsermaskiner for prosjektet. Nå utføres arbeidet av frivillige medlemmer i Oscarsborg Festnings Venner (OFV), som […]
Svtrekksverdi etter 7 dager viser 10.46 Mpa.
Det er et svært godt resultat.
Ny overflatebeskyttelse med ZINGA. 120my påført i 2 strøk. Nok et godt resultat levert av Consolvo AS
I et intervju med “Samferdsel og Infrastruktur” forklarer Thor Smette fordelene med katodisk beskyttelse
Pilotprtosjekt i Scandinavia: Nedslitt galvanisering renses og ny sink sikrer fremtiden for strømførende master
Kortest mulig nedetid og minst mulig fremtidig vedlikehold ble avgjørende for valg av system