SPC Overflatedager i Strømstad ble en suksess!

Program 2024 DEGRADERING AV MALINGSBELEGG Sintef v/ Ole Øystein Knudsen Hva forårsaker korrosjon på malt [...]

Les mer
Grensløse overflatedager i den Svenske skjærgården 13-14 mars 2024

Foreløpig liste over foredragsholdere / Program DEGRADERING AV MALINGSBELEGG Sintef v/ Ole Øystein Knudsen Hva [...]

Les mer
Skansar bru i Sjåk Rehabilitert for 20 år siden i år!

ZINGA Duplex (ZINGA + toppstrøk) Overflatebehandlet med ZINGA og Jotun maling som toppstrøk 1 2003.Statens [...]

Les mer
GRATIS SEMINAR I STAVANGER 16. AUGUST!

  Sola Strand hotel, Axel Lunds veg 27, 4055 Sola Onsdag 16. august 2023, kl [...]

Les mer
Brukabler får katodisk beskyttelse

Overflatearbeidet på Bybrya i Stavanger er i gang. Alt stål gis katodisk beskyttelse med ZINGA. [...]

Les mer
Sikrer bybruen i Stavanger med ZINGA

Bybruen i Stavanger skal igjen bli som ny. Bruarbeidene vil pågå ut året. Stålet gis [...]

Les mer
MS Hamen restaureres og rustbeskyttes med ZINGA

Bevaring av det historiske lasteskipet M/S ”Hamen” Stiftelsen MS ”Hamen” og MS ”Hamens” venner jobber [...]

Les mer
Vi treffes på TESS-dagene på Fornebu!

Vi deltar på “TESS-dagene” på Fornebu Arena i Oslo 22. 23 mars 2023 Vi har [...]

Les mer
ZINGA på nytt stål i Sverige

I 2016 ble Stallarholmen bru ved Mälaren i Sverige totalrenovert med ZINGA Filmgalvanisering som gir [...]

Les mer
Kom og treff oss på Ytskydd 2023 i Göteborg!

Vi deltar på årets Ytskyddsdagar i Göteborg 31, januar og og 1. februar 2023. Våre [...]

Les mer
ZINGA på takstoler i nytt svømmebasseng i Bodø

ZINGA beskytter stålet mot korrosjon Som oftest så er takstoler i denne dimensjon beregnet for [...]

Les mer
Gvammen bru i Viken sikret for fremtiden

Ferdog behandlet med ZINGA Filmgalvanisering Korroderende fagverk er en alvorlig sikkerhetsrisiko Gvammen bru i Viken [...]

Les mer
Etterslep på 1000 milliarder kroner i veivedlikehold, mye er rust som lett kan fikses?

PRESSEMELDING – 30. SEPTEMBER 2022 08:10 Vedlikeholdsetterslep på fylkes- og kommunale veier er på 1000 milliarder. [...]

Les mer
ZINGA på bil, anleggsmaskiner og tunge kjøretøy

Katodisk beskyttelse på biler forhindrer korrosjon  ZINGA gir katodisk beskyttelse mot rust. Selv etter skade [...]

Les mer
ZINGA med toppstrøk. Lekkert og holdbart!

Prikkfri etter 8 år Gjemselund bru i Kongsvinger (bygget og åpnet i 1991). I 2014 [...]

Les mer
Nye master med skadet galvanisering ble reparert med ZINGA

Mangelfull galvanisering i innfestning til betongfundament Master med defekt galvaniseringsbelegg. Sinkbelegget festet ikke i kritiske [...]

Les mer
Derfor falt valget på katodisk beskyttelse med ZINGA

Haugen bru, Viken Fylkeskommune Rehabilitering med ZINGA på 7 bruer i Viken Entreprenør CONSOLVO AS [...]

Les mer
4-års inspeksjon av jernbanebru

Brua står i C5, rett ved kysten og havet helt sør i Sverige Entreprenør IPM [...]

Les mer
Rehabiliterer bruer i Viken

4 bruer får katodisk beskyttelse med ZINGA Rett etter påske 2022 starter rehabilitering av 4 [...]

Les mer
Hvor kompatibel er ZINGA på varmgalvanisering?

ZINGA på Varmgalvanisering (HDG) etter 7200 timer i saltkammer Testen fortsetter til 8400 timer. Foreløpig [...]

Les mer
Rehabilitering av biler

ZINGA beskytter biler, lastebiler, hengere, slep og anleggsmaskiner Rehabilitering av biler utføres i profesjonelle verksteder [...]

Les mer
Vannbasert sinksilikat!

AQUAZINGA SINKSILIKAT  Nyhet i Scandinavia! 100 % vannbasert, 2-komponent korrosjonsbeskyttelse, basert på uorganiske sinksilikater. Spesielt [...]

Les mer
Alle prosjekter er like viktige

Dovregubben kan igjen trampe trygt over brua på  Hjerkinn! Uansett prosjektets størrelse er gjennomføringen selvfølgelig [...]

Les mer
Nordens første regalvaniserte høyspentmast

Nedslitt galvanisering renses og bygges opp igjen Høyspentmaster som eies av Statnett har fått nytt [...]

Les mer
Forsterking av masteføtter

Slik forsterkes masteføtter i betong.  ZINGA tåler godt å stå i betong. Stålet renses/sandblåses før [...]

Les mer
Notodden Stasjon snart ferdig

Mastene fra 2011 er nå rehabilitert med ny, galvanisk beskyttelse. Etter 110 år er arbeidet [...]

Les mer
Jernbanebru i Sverige

Sånn fikses rustne jernbanebruer kjapt og durabelt med vårt 1-komponet, 2-strøks “1-day-zink-system”. Oppnår alle korrosjonsklasser! [...]

Les mer
ZINGA tar seg godt ut i naturen

Fargen utvikler seg til dyp grå med en vakker blå nyanse ZINGA er lys grå, [...]

Les mer
Gode resultater på den første masten

Den første masten for Statnett på Karmøy er ferdig regalvanisert! Prosjektet ble noe annerledes enn [...]

Les mer
Regalvaniserer høyspentmaster

Rustne master er ikke lenger et uoverkommelig problem. Med ZINGA skal Statnett i sommer for [...]

Les mer
Notodden Stasjon reahabiliteres

Mastene som bærer kjøreledningene fra Notodden til Tinnoset kom opp i høyt tempo på våren [...]

Les mer
Endelig godt i gang på Strømsbrua

2021: Nødvendig betongarbeid utsatte oppstarten  for overflatebehandlingen. Overflatebehandlingen ble utsatt på grunn av uforutsett mye [...]

Les mer
2,8 km rekkverk på Svinesundsbrua

2,8 km rekkverk på Svinesundsbrua mellom Norge og Sverige repareres med ZINGA Bruas lengde er [...]

Les mer
“Sikrer bruer i Viken med sinkmaling”

Viken fylkeskommune sikrer stålbruer med ZINGA. Bjørnetangen bru i Modum kommune er først ute. Den [...]

Les mer
Kanonene på Oscarsborg

4 kanoner på Oscarsborg i Oslofjorden er så lang renset og behandlet med ZINGA Katodisk [...]

Les mer
God vedheft etter 7 dager

Svtrekksverdi etter 7 dager viser 10.46 Mpa. Det er et svært godt resultat.

Les mer
Bjørnetangen bru ferdig rehabilitert

Ny overflatebeskyttelse med ZINGA. 120my påført i 2 strøk. Nok et godt resultat levert av [...]

Les mer
Kort fortalt om ZINGA på bruer

I et intervju med "Samferdsel og Infrastruktur" forklarer Thor Smette fordelene med katodisk beskyttelse

Les mer
Regalvaniserer høyspentmaster

Pilotprtosjekt i Scandinavia: Nedslitt galvanisering renses og ny sink sikrer fremtiden for strømførende master

Les mer
7 stk bruer for Viken Fylkeskommune.

Kortest mulig nedetid og minst mulig fremtidig vedlikehold ble avgjørende for valg av system

Les mer
Full rehabilitering av Strømsbrua

Det har alltid vært store korrosjonsproblemer på denne brua. Tradisjonelle malingsystemer har ikke fungert optimalt. [...]

Les mer