Erstatter og reparerer varmgalvanisering og metallisering

ZINGA ble opprinnelig fremskaffet for å reparere skadet, modifisert eller naturlig nedslitt varmgalvanisering. Systemet brukes i dag i mer enn 100 land worldwide, til eksempelvis hele bruer, kraftmaster, lyktestolper, rekkverk, brurekkverk. autovern, fergekaier og komponenter i tuneller, blant mye annet.

 

Reparasjon av skadet galvanisering

Best egnet metode kommer seg an på skaden og omfang. Vi har arbeidet mye med å finne alternative løsninger som gjør det mulig å reparere mindre eller større skader utenom “allfarvei”, der det ikke er tilgang til strøm eller at det ikke er praktisk mulig å gjennomføre høyttrykkrens eller sandblåsing

  1. Fjerne all løs rust og belegg
  2. Avfetting/ rens. Fjerne forurensninger
  3. Slipe rent, skape god ruhet i stålet
  4. Påføre 2 strøk med ZINGA
generell veiledning

Statens Vegvesen og Statnett

Det finnes utallige referanser til kunder som reparerer varmgalvanisering med ZINGA. Blant dem er Statens Vegvesen som bruker ZINGA til rehabilitering av blant annet hele stålbruer og annen infrastruktur. Statnett, Hafslund Nett og andre kraftselskaper reparerer skadet eller naturlig nedslitt galvaniserte høyspentmaster og trafostasjoner, med ZINGA.

Rehabilitering nedslitt galvanisering

Svinøybrua, Lofoten

Galvaniserte rekkverk var nedslitt etter mange år i svært korrosivt område. Belegget ble sweep-blåst før 180my (totalt) belegg ble påført.

Skader etter påkjørsel med bil. Sinken var like hel og det fantes ingen korrosjon annet enn i bruddene. Selv der var det ingen underkryping

Facebook diskusjonsgruppe Nettbutikk Teknisk datablad