ZINGA på bil, anleggsmaskiner og tunge kjøretøy

Katodisk beskyttelse på biler forhindrer korrosjon 

ZINGA gir katodisk beskyttelse mot rust. Selv etter skade inn til stålet, vil det ikke utvikle rust til siden for skaden, med påfølgende bobler, avflassing og spredning av korrosjon.

Biler, anleggsmaskiner, trailere, hengere og slep er som oftest utsatt for tøft vær og veiforhold. Veisalt, sand og andre forurensninger, samt tøffe mekanisk påvirkninger reduserer holdbarheten på lakk og maling. Uttrykket “Strø salt i såret” gjelder i sterk grad her.

Like fin etter 8 år på veien!

Brev fra eieren av denne restaurerte BMW`n:

“Min BMW var angrepet av rust i dører, bakluke, panser, frontskjermer, bakskjermer og takluke. Det ble ikke byttet ut noe stål på bilen, alt ble sandblåst og behandlet med Zinga i 2014. I 2016 (etter 3 år) er det ikke antydning til rust innvendig i kanaler, lakkslipp eller bobler i lakken noe sted på hele bilen!”

Vi kontaktet Sander igjen i oktober 2022: “Min gode gamle BMW er fortsatt helt fin!” 

“Flere profesjonelt i lakk- og karroseribransjen sa jeg var NØDT til å bytte alle nevnte karosserideler samt sveise inn nye bakskjermer og kanaler om jeg ikke ville ha rusten tilbake siden denne type bil er kjent for dårlig stålkvalitet (EU «miljø stål» med mye slagg og smuss i)”

Konteinerslep etter 10 år i aktiv tjeneste!

Wilco AS har i mange år brukt ZINGA på lastebiler, hengere og konteinerslep:

Flere referanser, utfyllende forklaringer, tekniske datablader og prosedyrer